Dokument określa przede wszystkim
zasady, na jakich zawierane są umowy w Sklepie, w tym przedstawia ważne
informacje o Sprzedawcy, Sklepie oraz przysługujących Konsumentom prawach.
SPIS TREŚCI
§ 1
Definicje
§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Zakupy w Sklepie
§ 5 Płatności
§ 6 Realizacja zamówienia
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
§ 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od
umowy
§ 9 Reklamacje
§ 10 Dane osobowe
§ 11 Zastrzeżenia
Załącznik nr 1: Wzór formularza
odstąpienia od umowy
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za
wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
Kodeks cywilny – polska ustawa z
dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
Konsument – Kupujący będący osobą
fizyczną, kupujący w Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania
zakupu, bez bezpośredniego związku z jego działalnością gospodarczą lub
zawodową.
Konto – uregulowana odrębnym
regulaminem usługa cyfrowa w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, dzięki
której Kupujący może nieodpłatnie skorzystać z dodatkowych funkcji w Sklepie.
Kupujący – każdy podmiot kupujący w
Sklepie lub podejmujący czynności zmierzające do dokonania zakupu.
Kupujący uprzywilejowany – Konsument
lub Przedsiębiorca uprzywilejowany.
Przedsiębiorca uprzywilejowany – Kupujący
będący osobą fizyczną, zawierający lub zamierzający zawrzeć ze Sprzedawcą umowę
na podstawie Regulaminu bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą,
ale nieposiadającą dla niego charakteru zawodowego.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy The Jar
prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.thejar.com.pl.
Sprzedawca – Maksymilian Głowski,
przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Green Touch
Maksymilian Głowski, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i
prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP
8792622967,
nr REGON 365343929,
ul.
Wyzwolenia 124 A, 85-790 Bydgoszcz.
Ustawa o prawach konsumenta – polska
ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
- Adres pocztowy: The Jar,
ul. Wyzwolenia 124 A, 85-790 Bydgoszcz
- Adres e-mail: biuro@thejar.com.pl
- Telefon: 523070709
- Koszt
połączenia telefonicznego lub transmisji danych wykonywanych przez
Kupującego wynika z podstawowej taryfy operatora telekomunikacyjnego lub
dostawcy usług internetowych, z którego usług korzysta Kupujący.
Sprzedawca zwraca uwagę, że koszt połączenia międzynarodowego lub
międzynarodowej transmisji danych może być wyższy niż koszt połączenia lub
transmisji krajowej – w zależności od taryfy przyjętej przez operatora
telekomunikacyjnego lub dostawcę usług internetowych, z usług którego
korzysta Kupujący.
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
- Dla prawidłowego funkcjonowania
Sklepu potrzebne jest:
●
urządzenie z dostępem do Internetu
●
przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki
cookies.
- Dla
złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1,
niezbędne jest aktywne konto e-mail.
§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE
- Ceny produktów widoczne w
Sklepie są całkowitymi cenami za produkt.
- Sprzedawca zwraca uwagę, że na
całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za produkt
oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
- Wybrany do kupienia produkt
należy dodać do koszyka w Sklepie.
- Następnie Kupujący wybiera
sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie spośród
dostępnych w Sklepie opcji, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania
złożonego zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w
momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez
Kupującego.
- Złożenie zamówienia jest
tożsame z zawarciem umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- Kupujący
może zarejestrować się w Sklepie, tj. założyć w nim Konto, lub dokonywać
zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym
ewentualnym zamówieniu.
§ 5 PŁATNOŚCI
- W Sklepie dostępne są
następujące metody płatności:
- zwykły przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy;
- za pomocą karty płatniczej:
●
Visa
●
Visa
Electron
●
MasterCard
●
MasterCard
Electronic
●
Maestro
- za pośrednictwem platformy płatniczej:
●
PayPal
●
PayU
- za pobraniem, tj. gotówką w momencie dostarczenia
towaru do Kupującego;
- kartą lub gotówką w momencie odbioru osobistego
towaru.
- W przypadku wybrania przez
Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 7
Dni roboczych od złożenia zamówienia.
- Dokonując
zakupów w Sklepie, Kupujący akceptuje stosowanie faktur elektronicznych
przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Termin realizacji zamówienia
wskazany jest w Sklepie.
- W przypadku gdy Kupujący wybrał
płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji
zamówienia po jego opłaceniu.
- W sytuacji gdy w ramach jednego
zamówienia Kupujący zakupił produkty o różnym terminie realizacji,
zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla produktu o
najdłuższym terminie realizacji.
- Państwa, na terytorium których realizowana jest dostawa:
- Polska
- W Sklepie dostępne są następujące metody dostawy:
- za pośrednictwem firmy kurierskiej;
- do paczkomatów InPost;
- do
punktów DPD Pickup.
- Kupujący może odebrać towar osobiście w siedzibie
firmy w godzinach jej otwarcia.
- W
przypadku wybrania odbioru osobistego przez Kupującego, towar będzie
gotowy do odbioru we wskazanym terminie realizacji zamówienia.
§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Kupujący uprzywilejowany ma
prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z
zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek
przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy
wygasa po upływie 14 dni od dnia:
- w którym Kupujący
uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia
inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego weszła
w posiadanie tego towaru;
- w którym Kupujący
uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części
lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez
Kupującego uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniego towaru,
partii lub części, w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia
własności wielu towarów, które dostarczane są osobno, partiami lub w
częściach.
- Aby Kupujący uprzywilejowany
mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę,
korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o
odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład
pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
- Kupujący uprzywilejowany może
skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu
Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do
odstąpienia od umowy wystarczy, że Kupujący uprzywilejowany wyśle
informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od
umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY - W przypadku odstąpienia od
zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie
otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z
wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego
uprzywilejowanego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym
przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został
poinformowany o decyzji Kupującego uprzywilejowanego o wykonaniu prawa
odstąpienia od umowy.
- Zwrotu płatności Sprzedawca
dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego
uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący
uprzywilejowany zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku
Kupujący uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym
zwrotem.
- Jeżeli Sprzedawca nie
zaproponował, że sam odbierze towar od Kupującego uprzywilejowanego, może
wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu
dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca prosi o zwracanie
towaru na adres: The Jar, ul. Wyzwolenia 124A, 85-790 Bydgoszcz
niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym
Kupujący uprzywilejowany poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy
sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący uprzywilejowany odeśle
towar przed upływem terminu 14 dni.
- Kupujący uprzywilejowany ponosi
bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Kupujący uprzywilejowany
odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z
niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech
i funkcjonowania towaru.
- Jeśli towar ze względu na swój
charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, Kupujący
uprzywilejowany również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu
towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Kupujący uprzywilejowany
zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub
podczas składania zamówienia.
- W
przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną
przez Kupującego uprzywilejowanego kartą płatniczą, Sprzedawca dokona
zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.
§ 8 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD
UMOWY
- Prawo odstąpienia od umowy
zawartej na odległość, o którym mowa w § 7 Regulaminu, nie przysługuje w
odniesieniu do umowy:
- w której przedmiotem
świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według
specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem
świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki
termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem
świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego
po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia
lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
- w której przedmiotem
świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem
świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe
dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników,
periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- w
której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad
którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy.
§ 9 REKLAMACJE
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sprzedawca ponosi wobec
Kupującego uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z
umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym
zwłaszcza przez przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedawca prosi o składanie
reklamacji (w tym dotyczących działania Sklepu) na adres pocztowy lub
elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
- Jeśli na produkt została
udzielona gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest
dostępna w Sklepie.
- Sprzedawca
ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
II KUPUJĄCY
UPRZYWILEJOWANI
- Towary
- W przypadku braku zgodności
towaru z umową, Kupujący uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z
uprawnień określonych w rozdziale 5a Ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedawca ponosi
odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową, istniejący w chwili
jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że
termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego
poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
- Na podstawie przepisów Ustawy
o prawach konsumenta, w przypadku braku zgodności z umową, Kupujący
uprzywilejowany może żądać:
●
wymiany towaru,
●
naprawy towaru.
- Dodatkowo, Kupujący
uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o:
●
obniżeniu ceny,
●
odstąpieniu od umowy
- w sytuacji, gdy:
●
Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową
zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta;
●
Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową
zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o prawach konsumenta;
●
brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że
Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
●
brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że
uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania
ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy o prawach konsumenta;
●
z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika,
że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez
nadmiernych niedogodności dla Kupującego uprzywilejowanego.
- W przypadku towaru
podlegającego naprawie lub wymianie, Kupujący uprzywilejowany powinien
udostępnić ten towar Sprzedawcy. Sprzedawca odbiera od Kupującego
uprzywilejowanego towar na swój koszt.
- Kupujący uprzywilejowany nie
może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest
nieistotny.
- W razie odstąpienia od umowy,
o którym mowa w niniejszej sekcji (dotyczącej towarów), Kupujący
uprzywilejowany niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt, na
adres The
Jar, ul. Wyzwolenia 124A, 85-790 Bydgoszcz. Sprzedawca zwraca
Kupującemu uprzywilejowanemu cenę niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca zwraca Kupującemu
uprzywilejowanemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia
ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia Kupującego uprzywilejowanego o obniżeniu ceny.
- Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca informuje
Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych
procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów
uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Konsument może
skorzystać m.in. z:
●
pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z
Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach
konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów
transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady
bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje
się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
●
internetowej platformy ODR (Online Dispute Resolution),
zapewnianej przez Komisję Europejską, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr
- Ponadto, na terenie
Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia:
●
mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki
Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o
mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów
znajduje się tutaj: https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
●
pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu
konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej,
do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym.
Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod
adresem: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
- Poprzednie postanowienie ma
charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Sprzedawcy do
skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
- Skorzystanie z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne
zarówno dla Sprzedawcy jak i Konsumenta.
- Konsument
może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego
rzecznika konsumentów.
III KUPUJĄCY INNI NIŻ
KUPUJĄCY UPRZYWILEJOWANI
- W przypadku wystąpienia wady
towaru, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany ma możliwość
reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie
cywilnym rękojmi.
- Wobec Kupującego innego niż
Kupujący uprzywilejowany Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli
wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania
towaru Kupującemu.
- Zgodnie z Kodeksem cywilnym,
Kupujący będący przedsiębiorcą innym niż Przedsiębiorca uprzywilejowany,
traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał towaru w czasie i w
sposób przyjęty przy towarach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie
Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później
- jeżeli nie zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Do
zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem
zawiadomienia o wadzie.
- Korzystając z rękojmi, Kupujący
inny niż Kupujący uprzywilejowany może, na zasadach określonych w Kodeksie
cywilnym:
- złożyć oświadczenie o
obniżeniu ceny,
- przy wadzie istotnej - złożyć
oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
- żądać wymiany towaru na wolny
od wad,
- żądać usunięcia wady.
- Jeśli
okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie
wadliwego towaru do Sprzedawcy, Kupujący inny niż Kupujący uprzywilejowany
jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na adres The Jar,
ul. Wyzwolenia 124A, 85-790 Bydgoszcz.
§ 10 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych
osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest
Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych
osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach
przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w
dostępnej w Sklepie polityce prywatności – ze względu na zasadę
przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- Celem przetwarzania danych
Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z
zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania
danych osobowych w tym przypadku jest:
- umowa lub działania
podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6
ust. 1 lit. b RODO),
- ciążący na Sprzedawcy
obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
oraz
- prawnie uzasadniony interes
Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia,
dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych przez Kupującego
jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie
danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.
- Dane Kupującego podane w
związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
- przestanie obowiązywać umowa
zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;
- na Sprzedawcy przestanie
ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych
Kupującego;
- ustanie możliwość dochodzenia
roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową zawartą
przez Sklep;
- zostanie przyjęty sprzeciw
Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy
podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
- – w zależności od tego, co ma
zastosowanie w danym przypadku.
- Kupującemu przysługuje prawo
żądania:
- dostępu do swoich danych
osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- przeniesienia danych do innego
administratora
a także prawo: - wniesienia w dowolnym momencie
sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną
sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych
osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie
uzasadnionych interesach realizowanych przez Sprzedawcę).
- W celu realizacji swoich praw,
Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych
z § 2 Regulaminu.
- W
przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z
prawem, Kupujący może złożyć skargę do organu właściwego dla ochrony
danych osobowych. W Polsce jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych
Osobowych.
§ 11 ZASTRZEŻENIA
- Zakazane jest dostarczanie
przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo składane w Sklepie
zamówienie stanowi odrębną umowę i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu.
Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
- Wszelkie umowy zawierane na
podstawie niniejszego Regulaminu podlegają przepisom prawa polskiego, z
zastrzeżeniem ust. 4.
- Wybór prawa polskiego dla umów
zawartych na podstawie Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie ogranicza
praw tego Kupującego, przysługujących mu na podstawie bezwzględnie
obowiązujących przepisów prawa, znajdujących zastosowanie dla Konsumenta w
sytuacji, w których nie ma miejsca wybór prawa. Oznacza to w
szczególności, że jeśli właściwe dla danego Konsumenta przepisy krajowe
przewidują ochronę szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub
prawa polskiego – stosuje się tę ochronę szerszą.
- Umowy zawierane na podstawie
Regulaminu zawierane są w języku polskim.
- W
przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym
uprzywilejowanym, związanego z umową zawartą za pośrednictwem Sklepu,
sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego
Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany może, ale nie musi skorzystać:
WZÓR
FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz
ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
The Jar
ul. Wyzwolenia 124A, 85-790 Bydgoszcz
adres e-mail: biuro@thejar.com.pl
-
Ja/My(*) .....................................................................
niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy
sprzedaży następujących towarów(*) / o świadczenie następującej usługi(*):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
-
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
..............................................................................................................................................................................
- Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów)
uprzywilejowanego(-ych):
..............................................................................................................................................................................
- Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
.............................................................................................
Podpis Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ............................................
(*) Niepotrzebne skreślić.
Regulamin
Konta
w sklepie The Jar
SPIS TREŚCI
§ 1
Definicje
§ 2 Kontakt z Usługodawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Konto
§ 5 Reklamacje
§ 6 Prawo odstąpienia od umowy
§ 7 Dane osobowe
§ 8 Zmiana w Regulaminie lub Koncie
§ 9 Postanowienia końcowe
§ 1 DEFINICJE
Konsument – Usługobiorca będący osobą
fizyczną, który zawarł na podstawie Regulaminu umowę o prowadzenie Konta lub
podejmuje czynności zmierzające do jej zawarcia, bez bezpośredniego związku z
jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto – usługa cyfrowa w rozumieniu
Ustawy o prawach konsumenta, świadczona nieodpłatnie drogą elektroniczną przez
Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy, dzięki której Usługobiorca może skorzystać z
dodatkowych funkcji w Sklepie.
Przedsiębiorca uprzywilejowany
- Usługobiorca, który jest osobą fizyczną zawierającą na podstawie Regulaminu
umowę o prowadzenie Konta (lub podejmującą czynności zmierzające do jej
zawarcia), bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale
nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego.
Regulamin - niniejszy regulamin
Konta.
Sklep – sklep internetowy The Jar
prowadzony przez Usługodawcę pod adresem www.thejar.com.pl
Usługobiorca - każdy podmiot, który
zawarł umowę o prowadzenie Konta lub podejmuje czynności zmierzające do jej
zawarcia.
Usługobiorca uprzywilejowany –
Usługobiorca, który jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą uprzywilejowanym.
Usługodawca - Maksymilian
Głowski, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Green Touch
Maksymilian Głowski, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i
prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
NIP 879262297,
nr REGON 365343929,
ul.
Wyzwolenia 124A, 85-790 Bydgoszcz.
Ustawa o prawach konsumenta – polska
ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 2 KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ
- Adres pocztowy: ul.
Wyzwolenia 124A, 85-790 Bydgoszcz.
- Adres e-mail: biuro@thejar.com.pl]
- Telefon: 523070709
- Koszt
połączenia telefonicznego lub transmisji danych wykonywanych przez
Usługobiorcę wynika z podstawowej taryfy operatora telekomunikacyjnego lub
dostawcy usług internetowych, z którego usług korzysta Usługobiorca.
Usługodawca zwraca uwagę, że koszt połączenia międzynarodowego lub
międzynarodowej transmisji danych może być wyższy niż koszt połączenia lub
transmisji krajowej – w zależności od taryfy przyjętej przez operatora
telekomunikacyjnego lub dostawcę usług internetowych, z usług którego
korzysta Usługobiorca.
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
- Dla prawidłowego funkcjonowania
i założenia Konta potrzebne jest:
●
aktywne konto e-mail,
●
urządzenie z dostępem do Internetu,
●
przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki
cookies.
§ 4 KONTO
- Założenie Konta jest całkowicie
dobrowolne i zależne od woli Usługobiorcy.
- Konto daje Usługobiorcy dodatkowe możliwości, takie
jak: przeglądanie historii zamówień złożonych przez Usługobiorcę w
Sklepie, sprawdzenie statusu zamówienia czy samodzielna edycja danych
Usługobiorcy.
- W celu założenia Konta należy
wypełnić stosowny formularz w Sklepie.
- W momencie założenia Konta
zawierana jest na czas nieoznaczony pomiędzy Usługobiorcą a Usługodawcą
umowa o prowadzenie Konta na zasadach wskazanych w Regulaminie.
- Usługodawca rozpoczyna
świadczenie usługi prowadzenia Konta na zasadach określonych w Regulaminie
niezwłocznie po zawarciu umowy o prowadzenie Konta.
- Usługobiorca może bez
ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z Konta.
- Usunięcie
Konta skutkuje rozwiązaniem umowy o prowadzenie Konta. W celu usunięcia
Konta przez Usługodawcę należy wysłać swoją rezygnację z Konta na adres
e-mail Usługodawcy podany w § 2 Regulaminu, czego skutkiem będzie
niezwłoczne usunięcie Konta oraz rozwiązanie umowy o prowadzenie Konta.
§ 5
REKLAMACJE
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Usługodawca prosi o składanie
reklamacji dotyczących Konta na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany
w § 2 Regulaminu.
- Usługodawca
ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia
reklamacyjnego.
II USŁUGOBIORCY
UPRZYWILEJOWANI
- Usługodawca ponosi wobec
Usługobiorcy uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z
umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym
zwłaszcza przez przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
- W przypadku niewłaściwej
realizacji przez Usługodawcę umowy o prowadzenie Konta, Usługobiorca
uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień uregulowanych w
rozdziale 5b Ustawy o prawach konsumenta.
- Jeżeli Usługodawca nie
dostarczył usługi cyfrowej, Usługobiorca uprzywilejowany może wezwać go do
jej dostarczenia. Jeżeli mimo to Usługodawca nie dostarczy usługi cyfrowej
niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez Usługodawcę i
Usługobiorcę uprzywilejowanego terminie, Usługobiorca uprzywilejowany może
odstąpić od umowy o prowadzenie Konta.
- Usługobiorca uprzywilejowany
może odstąpić od umowy o prowadzenie Konta bez wzywania do dostarczenia
usługi cyfrowej, jeżeli:
- z oświadczenia Usługodawcy lub
okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy usługi cyfrowej lub
- Usługobiorca uprzywilejowany i
Usługodawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy o prowadzenie
Konta wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia usługi cyfrowej
miał istotne znaczenie dla Usługobiorcy uprzywilejowanego, a Usługodawca
nie dostarczył jej w tym terminie.
- Usługodawca ponosi
odpowiedzialność za brak zgodności z umową o prowadzenie Konta usługi
cyfrowej dostarczanej w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w
czasie, w którym zgodnie z tą umową usługa miała być dostarczana.
- Jeśli usługa cyfrowa jest
niezgodna z umową o prowadzenie Konta, Usługobiorca uprzywilejowany może
żądać jej doprowadzenia do zgodności z tą umową.
- W przypadku braku zgodności
usługi cyfrowej z umową o prowadzenie Konta Usługobiorca uprzywilejowany
ma obowiązek współpracy z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy
zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu
ustalenia, czy brak zgodności usługi cyfrowej z umową o prowadzenie Konta
w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Usługobiorcy
uprzywilejowanego.
- Dodatkowo, jeżeli usługa
cyfrowa jest niezgodna z umową o prowadzenie Konta, Usługobiorca
uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od tej umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności
usługi cyfrowej z umową o prowadzenie Konta jest niemożliwe albo wymaga
nadmiernych kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i 3 Ustawy o prawach
konsumenta;
- Usługodawca nie doprowadził
usługi cyfrowej do zgodności z umową o prowadzenie Konta w rozsądnym
czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez
Usługobiorcę uprzywilejowanego o braku zgodności z tą umową, i bez
nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy uprzywilejowanego,
uwzględniając charakter oraz cel tej usługi cyfrowej, w jakim jest
wykorzystywana;
- brak zgodności usługi cyfrowej
z umową o prowadzenie Konta występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował
doprowadzić usługę cyfrową do zgodności z tą umową;
- brak zgodności usługi cyfrowej
z umową o prowadzenie Konta jest na tyle istotny, że uzasadnia
odstąpienie od umowy o prowadzenie Konta bez uprzedniego skorzystania ze
środka ochrony określonego w art. 43m Ustawy o prawach konsumenta (tj.
żądania doprowadzenia usługi cyfrowej do zgodności z umową);
- z
oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie
doprowadzi on usługi cyfrowej do zgodności z umową o prowadzenie Konta w
rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy
uprzywilejowanego.
III POZASĄDOWE SPOSOBY
ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Usługodawca informuje
Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur
dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów
uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Konsument może
skorzystać m.in. z:
●
pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z
Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach
konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów
transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady
bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje
się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
●
internetowej platformy Online Dispute Resolution (ODR),
zapewnianej przez Komisję Europejską, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr
- Ponadto, na terenie
Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia:
●
mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki
Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o
mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów
znajduje się tutaj: >https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
●
pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu
konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej,
do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym.
Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod
adresem: >https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
- Poprzednie postanowienie ma
charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Usługodawcy do
skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
- Skorzystanie z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne
zarówno dla Usługodawcy jak i Konsumenta.
- Konsument
może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego
rzecznika konsumentów.
§ 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Usługobiorca uprzywilejowany ma
prawo odstąpić od zawartej z Usługodawcą umowy o prowadzenie Konta, w
terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy
o prowadzenie Konta wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia tej umowy.
- Aby Usługobiorca
uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, musi
poinformować Usługodawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu,
o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego
oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
- Usługobiorca uprzywilejowany
może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na
końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby
zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Usługobiorca
uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu
prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
§ 7 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych
osobowych przekazanych przez Usługobiorcę w związku z zawarciem umowy o
prowadzenie Konta jest Usługodawca. Szczegółowe informacje dotyczące
przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę – w tym o pozostałych
celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych,
znajdują się w dostępnej w Sklepie polityce prywatności – ze względu na
zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- Celem przetwarzania danych
Usługobiorcy jest prowadzenie Konta. Podstawą przetwarzania danych
osobowych w tym przypadku jest umowa o prowadzenie Konta lub działania
podejmowane na żądanie Usługobiorcy, zmierzające do jej zawarcia (art. 6
ust. 1 lit. b RODO), a także prawnie uzasadniony interes Usługodawcy,
polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub
obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych przez
Usługobiorcę jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy
o prowadzenie Konta i świadczenia usług nią objętych. Niepodanie danych
oznacza, że umowa o prowadzenie Konta nie będzie mogła być zawarta,
Usługodawca nie będzie mógł świadczyć usług nią objętych.
- Dane Usługobiorcy będą
przetwarzane do momentu, w którym:
- przestanie obowiązywać umowa o
prowadzenie Konta;
- ustanie możliwość dochodzenia
roszczeń przez Usługobiorcę lub Usługodawcę, związanych z Kontem;
- zostanie przyjęty sprzeciw
Usługobiorcy wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy
podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Usługodawcy
- – w zależności od tego, co ma
zastosowanie w danym przypadku.
- Usługobiorcy przysługuje prawo
żądania:
- dostępu do swoich danych
osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- przeniesienia danych do innego
administratora
a także prawo: - wniesienia w dowolnym momencie
sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną
sytuacją Usługobiorcy – wobec przetwarzania dotyczących go danych
osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie
uzasadnionych interesach realizowanych przez Usługodawcę).
- W celu realizacji swoich praw,
Usługobiorca powinien skontaktować się z Usługodawcą.
- W
przypadku gdy Usługobiorca uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z
prawem, Usługobiorca może złożyć skargę do organu właściwego dla ochrony
danych osobowych. W Polsce jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych
Osobowych.
§ 8 ZMIANA W REGULAMINIE LUB KONCIE
- Usługodawca zastrzega sobie
prawo do zmiany Regulaminu tylko z ważnych przyczyn. Jako ważną przyczynę
rozumie się konieczność zmiany Regulaminu spowodowaną:
- zmianą funkcjonalności Konta,
wymagającą modyfikacji Regulaminu lub
- zmianą przepisów prawa, mającą
wpływ na realizację umowy o prowadzenie Konta przez Usługodawcę lub
dostosowaniem usług do zaleceń, wytycznych, nakazów lub zakazów,
orzeczeń, postanowień, interpretacji lub decyzji uprawnionych władz
publicznych lub
- zmianą danych kontaktowych lub
identyfikacyjnych Usługodawcy.
- Informacja o planowanej zmianie
Regulaminu zostanie wysłana na adres e-mail Usługobiorcy przypisany do
Konta co najmniej na miesiąc przed wprowadzeniem zmian w życie.
- W przypadku gdy Usługobiorca
nie sprzeciwi się planowanym zmianom do chwili wejścia ich w życie,
przyjmuje się, że akceptuje je, co nie stanowi żadnej przeszkody do
rozwiązania umowy w przyszłości.
- W przypadku braku akceptacji
dla planowanych zmian, Usługobiorca powinien wysłać informację o tym na
adres e-mail Usługodawcy podany w § 2 Regulaminu, co będzie skutkować
rozwiązaniem umowy o prowadzenia Konta z chwilą wejścia w życie
planowanych zmian.
- Usługodawca może dokonać zmiany
Konta, która nie jest niezbędna do zachowania jego zgodności z umową o
prowadzenie Konta, z przyczyny wskazanej w ust. 1 lit. b lub z powodu
zmiany funkcjonalności Konta. Wprowadzenie zmiany, o której mowa w zdaniu
poprzednim, nie będzie się wiązać z jakimikolwiek kosztami po stronie
Usługobiorcy uprzywilejowanego. Postanowienie ust. 2-4 stosuje się
odpowiednio.
- Jeżeli
zmiana, o której mowa w ust. 5, istotnie i negatywnie wpływa na dostęp
Usługobiorcy uprzywilejowanego do Konta lub korzystanie z niego,
Usługodawca wyśle na adres e-mail Usługobiorcy uprzywilejowanego, z
odpowiednim wyprzedzeniem, na trwałym nośniku, informację o właściwościach
i terminie dokonania tej zmiany oraz prawach przysługujących w związku z
tą zmianą Usługobiorcy uprzywilejowanemu.
§ 9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Zakazane jest dostarczanie
przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.
- Umowa o prowadzenie Konta
zawierana jest w języku polskim.
- Umowa zawierana na podstawie
niniejszego Regulaminu podlega przepisom prawa polskiego, z zastrzeżeniem
ust. 4.
- Wybór prawa polskiego dla umowy
zawartej na podstawie Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie ogranicza
praw Konsumenta przysługujących mu na podstawie bezwzględnie
obowiązujących przepisów prawa, znajdujących zastosowanie dla Konsumenta w
sytuacji, w której nie ma miejsca wybór prawa. Oznacza to w szczególności,
że jeśli właściwe dla danego Konsumenta przepisy krajowe przewidują
ochronę szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub prawa
polskiego – stosuje się tę ochronę szerszą.
- W
przypadku ewentualnego sporu z Usługobiorcą niebędącym Usługobiorcą
uprzywilejowanym, związanego z umową o prowadzenie Konta, sądem właściwym
będzie sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
Załącznik
nr 1 do Regulaminu
Poniżej znajduje się wzór formularza
odstąpienia od umowy, z którego Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany
może, ale nie musi skorzystać:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w
przypadku chęci odstąpienia od umowy)
The Jar
ul. Wyzwolenia 124A, 85-790 Bydgoszcz
adres e-mail: biuro@thejar.com.pl
- Ja/My(*) .....................................................................
niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy o
świadczenie następującej usługi(*) / o dostarczenie treści cyfrowych w
postaci(*):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
- Data zawarcia umowy(*)
..............................................................................................................................................................................
- Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów)
uprzywilejowanego(-ych):
..............................................................................................................................................................................
- Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
.............................................................................................
Podpis Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ............................................
(*)
Niepotrzebne skreślić.
Regulamin
Newslettera
w sklepie The Jar
SPIS TREŚCI
§ 1
Definicje
§ 2 Kontakt z Usługodawcą
§ 3 Wymogi techniczne
§ 4 Umowa
§ 5 Reklamacje
§ 6 Prawo odstąpienia od Umowy
§ 7 Dane osobowe
§ 8 Zmiana w Regulaminie lub
Newsletterze
§ 9 Postanowienia końcowe
§ 1 DEFINICJE
Konsument – Usługobiorca będący osobą
fizyczną, który zawarł Umowę lub podejmuje czynności zmierzające do jej
zawarcia, bez bezpośredniego związku z jego działalnością gospodarczą lub
zawodową.
Newsletter – wiadomości dotyczące Sklepu, w
tym informacje o ofertach, promocjach oraz nowościach w Sklepie, dostarczane
nieodpłatnie Usługobiorcy przez Usługodawcę w ramach Umowy, stanowiące treści
cyfrowe w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta.
Przedsiębiorca uprzywilejowany - Usługobiorca, który jest osobą
fizyczną zawierającą Umowę (lub podejmującą czynności zmierzające do jej
zawarcia), bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale
nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy The Jar
prowadzony przez Usługodawcę pod adresem www.thejar.com.pl.
Umowa – umowa o dostarczanie Newslettera.
Usługobiorca – każdy podmiot, który zawarł Umowę
lub podejmuje czynności zmierzające do jej zawarcia.
Usługobiorca uprzywilejowany – Usługobiorca, który jest
Konsumentem lub Przedsiębiorcą uprzywilejowanym.
Usługodawca – Maksymilian Głowski,
przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Green Touch
Maksymilian Głowski, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i
prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
NIP 879262297,
nr REGON 365343929,
ul.
Wyzwolenia 124A, 85-790 Bydgoszcz.
Ustawa o prawach konsumenta – polska ustawa z dnia 30 maja 2014
r. o prawach konsumenta.
§ 2 KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ
- Adres pocztowy: ul.
Wyzwolenia 124A, 85-790 Bydgoszcz
- Adres e-mail: biuro@thejar.com.pl
- Telefon: 523070709
- Koszt
połączenia telefonicznego lub transmisji danych wykonywanych przez
Usługobiorcę wynika z podstawowej taryfy operatora telekomunikacyjnego lub
dostawcy usług internetowych, z którego usług korzysta Usługobiorca.
Usługodawca zwraca uwagę, że koszt połączenia międzynarodowego lub
międzynarodowej transmisji danych może być wyższy niż koszt połączenia lub
transmisji krajowej – w zależności od taryfy przyjętej przez operatora
telekomunikacyjnego lub dostawcę usług internetowych, z usług którego
korzysta Usługobiorca.
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
- Dla skorzystania z treści
cyfrowych objętych Regulaminem potrzebne jest:
●
aktywne konto e-mail;
●
urządzenie z dostępem do Internetu;
●
przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript i pliki
cookies.
§ 4 UMOWA
- Usługobiorca może dobrowolnie
zapisać się do Newslettera.
- W celu otrzymania Newslettera
konieczne jest zawarcie Umowy.
- Wiadomości e-mail wysyłane w
ramach Umowy kierowane będą na adres e-mail podany przez Usługobiorcę w
momencie zawierania Umowy.
- Usługobiorca, w celu zawarcia
Umowy, w pierwszym kroku podaje w przeznaczonym do tego miejscu w Sklepie
swój adres e-mail, na który chce otrzymywać wiadomości przesyłane w ramach
Umowy. W momencie zapisu na Newsletter zostaje zawarta Umowa na czas
nieoznaczony, a Usługodawca rozpocznie jej świadczenie na rzecz
Usługobiorcy – z zastrzeżeniem ust. 5.
- W celu właściwej realizacji
Umowy Usługobiorca jest obowiązany podać swój prawidłowy adres e-mail.
- Newsletter jest dostarczany
niezwłocznie po utworzeniu przez Usługodawcę wiadomości przeznaczonych dla
Usługobiorców.
- W wiadomościach wysyłanych w
ramach Newslettera będzie znajdować się informacja o możliwości wypisania
się z niego, a także link do wypisania się.
- Usługobiorca może wypisać się z
Newslettera bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów, w
każdym momencie, korzystając z opcji, o której mowa w poprzednim
postanowieniu, lub wysyłając wiadomość na adres e-mail Usługodawcy podany
w § 2 Regulaminu.
- Skorzystanie
przez Usługobiorcę z linka do wypisania się z Newslettera lub wysłanie
wiadomości z żądaniem wypisania z Newslettera będzie skutkować
niezwłocznym rozwiązaniem Umowy.
§ 5 REKLAMACJE
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Usługodawca prosi o składanie
reklamacji dotyczących treści cyfrowych objętych Regulaminem na adres
pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
- Usługodawca
ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia
reklamacyjnego.
II USŁUGOBIORCY
UPRZYWILEJOWANI
- Usługodawca ponosi wobec
Usługobiorcy uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z
Umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym
zwłaszcza przez przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
- W przypadku niewłaściwej
realizacji przez Usługodawcę Umowy, Usługobiorca uprzywilejowany ma
możliwość skorzystania z uprawnień uregulowanych w rozdziale 5b Ustawy o
prawach konsumenta.
- Jeżeli Usługodawca nie
dostarczył treści cyfrowych objętych Umową, Usługobiorca uprzywilejowany
może wezwać go do ich dostarczenia. Jeżeli mimo to Usługodawca nie
dostarczy treści cyfrowych objętych Umową niezwłocznie lub w dodatkowym,
wyraźnie uzgodnionym przez Usługobiorcę uprzywilejowanego i Usługodawcę
terminie, Usługobiorca uprzywilejowany może odstąpić od Umowy.
- Usługobiorca uprzywilejowany
może odstąpić od Umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowych
objętych Umową, jeżeli:
●
z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika,
że nie dostarczy treści cyfrowych objętych Umową lub
●
Usługobiorca uprzywilejowany i Usługodawca uzgodnili lub z
okoliczności zawarcia Umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia
treści cyfrowych objętych Umową miał istotne znaczenie dla Usługobiorcy
uprzywilejowanego, a Usługodawca nie dostarczył ich w tym terminie.
- Usługodawca ponosi
odpowiedzialność za brak zgodności Newslettera z Umową, który – z uwagi na
fakt, że Newsletter jest dostarczany w sposób ciągły - wystąpił lub
ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z tą Umową miał być dostarczany.
- Jeżeli treści cyfrowe objęte
Regulaminem są niezgodne z Umową, Usługobiorca uprzywilejowany może żądać
doprowadzenia do ich zgodności z Umową.
- W przypadku braku zgodności z
Umową treści cyfrowych objętych Regulaminem, Usługobiorca uprzywilejowany
ma obowiązek współpracy z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy
zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu
ustalenia, czy brak zgodności z Umową w odpowiednim czasie wynika z cech
środowiska cyfrowego Usługobiorcy uprzywilejowanego.
- Dodatkowo, jeżeli treści
cyfrowe objęte Regulaminem są niezgodne z Umową, Usługobiorca
uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, gdy:
●
doprowadzenie do zgodności tych treści cyfrowych z Umową
jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i
3 Ustawy o prawach konsumenta;
●
Usługodawca nie doprowadził treści cyfrowych objętych
Regulaminem do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której
Usługodawca został poinformowany przez Usługobiorcę uprzywilejowanego o braku
zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy
uprzywilejowanego, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są
wykorzystywane;
●
brak zgodności z Umową treści cyfrowych objętych Regulaminem
występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić je do zgodności z
Umową;
●
brak zgodności z Umową treści cyfrowych objętych Regulaminem
jest na tyle istotny, że uzasadnia odstąpienie od Umowy bez uprzedniego
skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m Ustawy o prawach
konsumenta (tj. żądania doprowadzenia treści cyfrowych do zgodności z Umową);
●
z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika,
że nie doprowadzi on do zgodności z Umową treści cyfrowych objętych Regulaminem
w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy
uprzywilejowanego.
III POZASĄDOWE SPOSOBY
ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Usługodawca informuje
Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur
dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów
uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Konsument może
skorzystać m.in. z:
●
pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z
Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach
konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów
transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady
bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje
się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
●
internetowej platformy Online Dispute Resolution (ODR),
zapewnianej przez Komisję Europejską, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr
- Ponadto, na terenie
Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia:
●
mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki
Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o
mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów
znajduje się tutaj: https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
●
pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu
konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej,
do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym.
Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod
adresem: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
- Poprzednie postanowienie ma
charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Usługodawcy do
skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
- Skorzystanie z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne
zarówno dla Usługodawcy jak i Konsumenta.
- Konsument
może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego
rzecznika konsumentów.
§ 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Usługobiorca uprzywilejowany ma
prawo odstąpić od zawartej z Usługodawcą Umowy w terminie 14 dni bez
podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od Umowy
wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia tej Umowy.
- Aby Usługobiorca
uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, musi
poinformować Usługodawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu,
o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego
oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
- Usługobiorca uprzywilejowany
może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy umieszczonego na
końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby
zachować termin do odstąpienia od Umowy wystarczy, że Usługobiorca
uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu
prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
§ 7 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych
osobowych przekazanych przez Usługobiorcę w związku z Umową jest
Usługodawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych
osobowych przez Usługodawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach
przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych, znajdują się w
dostępnej w Sklepie polityce prywatności – ze względu na zasadę
przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- Celem przetwarzania danych
Usługobiorcy jest:
- realizacja Umowy; podstawą
przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest Umowa lub działania
podejmowane na żądanie Usługobiorcy, zmierzające do jej zawarcia (art. 6
ust. 1 lit. b RODO);
- analiza efektywności wysłanych
w ramach Umowy wiadomości, celem ustalenia ogólnych zasad dotyczących
skutecznej wysyłki w działalności Usługodawcy; podstawą przetwarzania
danych osobowych w tym celu jest prawnie uzasadniony interes Usługodawcy
(art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- ustalenie, dochodzenie lub
obrona ewentualnych roszczeń związanych z Umową; podstawą przetwarzania
danych osobowych w tym celu jest prawnie uzasadniony interes Usługodawcy
(art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych przez
Usługobiorcę jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia Umowy
i dostarczenia objętych nią treści cyfrowych. Niepodanie danych spowoduje,
że Umowa nie będzie mogła być zawarta, a Usługodawca nie dostarczy
objętych nią treści cyfrowych.
- Dane Usługobiorcy będą
przetwarzane do momentu, w którym:
- przestanie obowiązywać Umowa;
- ustanie możliwość dochodzenia
roszczeń przez Usługobiorcę lub Usługodawcę, związanych z Umową;
- zostanie przyjęty sprzeciw
Usługobiorcy wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy
podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Usługodawcy
- – w zależności od tego, co ma
zastosowanie w danym przypadku.
- Usługobiorcy przysługuje prawo
żądania:
- dostępu do swoich danych
osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- przeniesienia danych do innego
administratora
a także prawo: - wniesienia w dowolnym momencie
sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną
sytuacją Usługobiorcy – wobec przetwarzania dotyczących go danych
osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie
uzasadnionych interesach realizowanych przez Usługodawcę).
- W celu realizacji swoich praw,
Usługobiorca powinien skontaktować się z Usługodawcą.
- W
przypadku gdy Usługobiorca uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z
prawem, Usługobiorca może złożyć skargę do organu właściwego dla ochrony
danych osobowych. W Polsce jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych
Osobowych.
§ 8 ZMIANA W REGULAMINIE LUB
NEWSLETTERZE
- Usługodawca zastrzega sobie
prawo do zmiany Regulaminu tylko z ważnych przyczyn. Jako ważną przyczynę
rozumie się konieczność zmiany Regulaminu spowodowaną:
- zmianą funkcjonalności
Newslettera, wymagającą modyfikacji Regulaminu lub
- zmianą przepisów prawa, mającą
wpływ na realizację Umowy przez Usługodawcę lub dostosowaniem usług do
zaleceń, wytycznych, nakazów lub zakazów, orzeczeń, postanowień,
interpretacji lub decyzji uprawnionych władz publicznych lub
- zmianą danych kontaktowych lub
identyfikacyjnych Usługodawcy.
- Informacja o planowanej zmianie
Regulaminu zostanie wysłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w momencie
zawarcia Umowy co najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem zmian w życie.
- W przypadku gdy Usługobiorca
nie sprzeciwi się planowanym zmianom do chwili wejścia ich w życie,
przyjmuje się, że akceptuje je, co nie stanowi żadnej przeszkody do rozwiązania
Umowy w przyszłości.
- W przypadku braku akceptacji
dla planowanych zmian, Usługobiorca powinien wysłać informację o tym na
adres e-mail Usługodawcy podany w § 2 Regulaminu, co będzie skutkować
rozwiązaniem Umowy z chwilą wejścia w życie planowanych zmian.
- Usługodawca może dokonać zmiany
Newslettera, która nie jest niezbędna do zachowania jego zgodności z
Umową, z przyczyny wskazanej w ust. 1 lit. b lub z powodu zmiany
funkcjonalności Newslettera. Wprowadzenie zmiany, o której mowa w zdaniu
poprzednim, nie będzie się wiązać z jakimikolwiek kosztami po stronie
Usługobiorcy uprzywilejowanego. Postanowienie ust. 2-4 stosuje się
odpowiednio.
- Jeżeli
zmiana, o której mowa w poprzednim postanowieniu, istotnie i negatywnie
wpływa na dostęp Usługobiorcy uprzywilejowanego do Newslettera lub
korzystanie z niego, Usługodawca wyśle na adres e-mail Usługobiorcy
uprzywilejowanego z odpowiednim wyprzedzeniem, na trwałym nośniku,
informację o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawach
przysługujących w związku z tą zmianą Usługobiorcy uprzywilejowanemu.
§ 9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Zakazane jest dostarczanie
przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.
- Umowa zawierana jest w języku
polskim.
- Umowa zawierana na podstawie
niniejszego Regulaminu podlega przepisom prawa polskiego, z zastrzeżeniem
ust. 4.
- Wybór prawa polskiego dla Umowy
zawartej na podstawie Regulaminu z Konsumentem nie uchyla i nie ogranicza
praw Konsumenta przysługujących mu na podstawie bezwzględnie
obowiązujących przepisów prawa, znajdujących zastosowanie dla tego
Konsumenta w sytuacji, w której nie ma miejsca wybór prawa. Oznacza to w
szczególności, że jeśli właściwe dla danego Konsumenta przepisy krajowe
przewidują ochronę szerszą niż wynikająca z niniejszego Regulaminu lub
prawa polskiego – stosuje się tę ochronę szerszą.
- W
przypadku ewentualnego sporu z Usługobiorcą niebędącym Usługobiorcą
uprzywilejowanym, związanego z Umową, sądem właściwym będzie sąd właściwy
dla siedziby Usługodawcy.
Załącznik
nr 1 do Regulaminu
Poniżej znajduje się wzór formularza
odstąpienia od umowy, z którego Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany
może, ale nie musi skorzystać:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w
przypadku chęci odstąpienia od umowy)
The Jar
ul. Wyzwolenia 124A, 85-790 Bydgoszcz
adres e-mail: biuro@thejar.com.pl
- Ja/My(*)
.....................................................................
niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy o świadczenie
następującej usługi(*) / o dostarczenie treści cyfrowych w postaci(*):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
- Data zawarcia umowy(*)
..............................................................................................................................................................................
- Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów)
uprzywilejowanego(-ych):
..............................................................................................................................................................................
- Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
.............................................................................................
Podpis Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ............................................
(*)
Niepotrzebne skreślić.